T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / HALFETİ - Kurugöl İlkokulu

Mart Ayı İyi Uygulama Örneği

Bu etkinlik ile 2. Sınıf öğrencilerinin ve 4. Sınıf öğrencilerinin birlikte oyun kurarak ve çalışarak matematiği anlamaları ayrıca çarpma işleminde zorlanan öğrenciler için etkili bir çalışma olması amaçlanmıştır.

Matematikte öğrencilerin en çok zorlandığı konulardan biri olan çarpma işlemi ana konu olarak seçilir. 2. Sınıf ve 4. Sınıf öğrencileri karışık olarak gruplara ayrılır. Hazırlanan parkurun başında 4. Sınıf öğrencileri işlemleri elinde tutar daha sonra 2. Sınıf öğrencileri işleme bakıp parkuru koşmaya başlar. 2. Sınıf öğrencileri işlemleri çözüp onun sonucunu bulmaya çalışır. Sonucun yazılı olduğu kağıdı alıp parkur sonundaki 4 Sınıf öğrencisine ulaştırmaya çalışırlar 4. Sınıf öğrencisi sonucun doğru veya yanlış olduğunu kontrol eder. Eğer bulduğu sonuç doğru ise parkur sonuna ilk gelen ve kontrolü sağlayan kişi elini kaldırır ve +1puan alır. Parkur sonuna ulaştırdığı cevap yanlış ise doğru cevap için parkuru tekrar etmesi gerekir.

28-03-202528-03-202528-03-2025Bu etkinliğin sonunda, öğrenciler için matematik bir oyun haline gelmiş olur. Akran öğretimi sayesinde çocuklarda çarpma işlemi de daha kalıcı bir hale gelecektir. 2. Sınıflar çarpma işlemini daha iyi öğrenebileceği gibi 4. Sınıfta da hala bilmeyenler ve yapamayanlar için faydalı bir çalışma olacaktır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 28.03.2025 - Güncelleme: 28.03.2025 10:23 - Görüntülenme: 82
  Beğen | 3  kişi beğendi